zaterdag 19 november 2005

Atoomdreiging Israel vanuit Iran

In de EO-visie 47 las ik het volgende bericht:

GOTTINGEN/TEHERAN - De internationale mensenrechtenorganisatie 'Geselschaft fur bedrohte Volker' in het Duitse Gottingen vreest dat Iran een atoomaanslag op Israel zal plegen.


Dat maakte zij bekend naar aanleiding van recente uitspraken van de president van Iran, Mahmud Ahmadinedschad. Die verklaarde op 26 oktober dat Israel "van de kaart geveegd" moet worden. Verder noemde hij het bestaan van het land "een nederlaag en een vernedering voor de Islamitische wereld." Ook zei hij: "Er is geen twijfel dat de nieuwe golf (van aanslagen, red.) in Palestina deze schandvlek van het gezicht van de islamitische wereld zag vegen." Woordvoerder Tilman Zulch roept op de dreiging vanuit Iran zeer serieus te nemen. "Met de opbouw van zijn atoomindustrie krijgt Iran een middel in handen voor een aanslag op Israel." Info: www.gfbv.de

Laten we bidden voor Gods volk!

1 opmerking:

Herm@n zei

Per ongeluk heb ik een reactie van "Kahn" verwijderd. Als ik me het goed herinnerd was het "Wat bedoel je met Gods volk?".
Mijn reactie daarop is:
Vanuit de Bijbel lees ik dat het volk Israel het volk van God genoemd wordt.
Uiteraard kunnen daar de meningen over verdeelt zijn. Dat mag. Laat dat vooral niet ons weerhouden om met elkaar te (blijven) communiceren!