maandag 27 april 2009

Laat God stromen, door JOU heen!

Van de website van Real Life kreeg ik wederom een bericht die ik graag met jullie wil delen. Zelf denk ik dat we te vaak ons hart en ziel te veel laten afleiden door diverse aardse zaken waardoor de Heilige Geest niet door mij/jou heen kan stromen.
Neem de tijd om het te lezen!

Het grote verlangen van de heilige Geest,
die jou als zijn instrument wil leren functioneren...

Beste vrienden,

God wil mensen oprichten die geleerd hebben om een INSTRUMENT van ZIJN GEEST te zijn.

Mensen die zich werkelijk, als een kind, kunnen OVERGEVEN aan de heilige Geest.

Mensen door wie de Heer Jezus met zijn geweldige rivier kan stromen.

Veel christenen hunkeren naar een herleving, ofwel een krachtige stroom van de Geest van God
in de kerk en in de wereld.

Maar wat we te weinig beseffen is dat God
DOOR ONS HEEN WIL STROMEN!

Wij zijn het Lichaam van Jezus op aarde.
En in dat lichaam van Jezus, woont de Geest van God!
God wil daarom door ons heen werken.
Niet een klein beetje, zoals we wel kennen, maar veel meer dan we beseffen.

In de meeste christelijke samenkomsten (ook opwekkingsbijeenkomsten!) stelt de mens
zichzelf toch nog te vaak centraal. We zijn te veel bezig met hoe goed de muziek KLINKT of hoe MOOI de preek is, in plaats van de Geest van God als een geweldige stroom
alles over te laten nemen.

Dat heeft alles te maken met onze trots en onzekerheid.

We willen goed overkomen op de mensen,
in plaats van echt op God alleen gericht te zijn.

Muzikanten oefenen bijvoorbeeld heel veel om liedjes vlotjes te laten klinken.
Maar wat veel minder gebeurt (en wat miljoenen malen belangrijker is) is het samen leren stromen in de Geest van God.

Daarop moet onze focus en onze oefening gericht zijn!
Ons leren overgeven aan de Geest van God en wat HIJ wil doen. Net zoals de Heer Jezus leefde
in diepe overgave aan de heilige Geest.

Onze mooiste liedjes veranderen niks. De Geest van God door ons heen wel!

Je kunt oorstrelende, toffe, leuke liedjes zingen, of de nieuwste hippe christelijke songs,
en een schitterend uitgewerkte preek laten horen, en toch de almachtige aanwezigheid van God niet ervaren.
En dat is triest.

Zeker als dat gebeurt in een conferentie of bijeenkomst waar mensen juist bij elkaar komen in het verlangen de Geest van God heel sterk te laten werken, om een opleving te zien ontstaan!

We roepen om opwekking, maar beseffen niet dat we vaak zelf de Geest van opwekking tegenhouden!

Dat is niet leuk om te horen, maar het is wel essentieel om een ware beweging van God te zien ontstaan.

Velen van ons durven God niet laten leiden.
Sommigen zijn bang voor het vreemde, het gekke, het onverwachte dat kan gebeuren, als ze niet
hun veilige programma volgen. En het is waar dat God onverwachte, oncomfortabele dingen kan doen, om ons iets te leren.

Ik wil je optillen mijn kind, als de wind een arend.
Ik wil je dragen naar een grotere hoogte dan je hebt gekend,
naar de hoogte van mijn Geest, de hoogte van Mijn goedheid.

Ik wil je tonen hoe enorm mooi Ik ben.
Ik ben zoveel groter en mooier dan je denkt.

Durf jij jezelf en alles waar jij
je aan vasthoudt, LOS TE LATEN?

Durf je jezelf OVER TE GEVEN aan de wind van mijn Geest,
die blaast om jou mee te nemen?

Laat los!

Lees hier verder...

Geen opmerkingen: