dinsdag 27 augustus 2013

Werkloos en dan... vertrouwen!

Oeps, na 33 jaar werkzaam te zijn geweest bij verschillende werkgevers, word je op 21 mei jl. werkloos en officieel vanaf 1 juli van een WW-uitkering afhankelijk. Oeps, wat dan...?

In dit hele proces heeft God mij/ons bijzonder gezegend! Dat wil ik graag met jullie delen.

Na dat ik op dinsdag 21 mei om 16:50 uur te horen kreeg dat ik kon vertrekken na bijna 5 jaar had ik om 18:00 uur een ontmoeting met een vriend die ik al een hele tijd niet meer had gezien. Alleen al die ontmoeting voelde geregisseerd door de grote Regisseur... God sprak: "Je bent dan misschien werkloos, maar ik ben er bij!".
De week daarop is het financieel afgehandeld zodat we voorlopig in ons huisje kunnen blijven wonen. Niet belangrijk, maar zeker niet onbelangrijk. Daarin voel ik me (voelen wij ons) ook gezegend.

Al snel ging ik solliciteren en mezelf op veel jobsearch sites registreren. Al diverse keren mijn CV ingevuld op allerlei websites. Registeren op werk.nl en uwv.nl.
Daarin wel gezien dat alles erg onpersoonlijk wordt. Alles digitaal via internet. Wel makkelijk als je een beetje handig bent met dat soort digitale loketten zonder gezicht, maar als je digibeet bent dan heb je het moeilijk.

Samen met een soort outplacementtraject-begeleider, persoonlijkheidsonderzoeken en goede moed op zoek naar de juiste baan voor Hermanus. Een baan die anders is dan voorheen. Geen bedrijfsleider (of Business Unit Manager) meer met (te) veel stress.

Na 13 sollicitaties op diverse soorten functies ging op 15 juli de 14e er uit (Technisch Commercieel Medewerker in IJsselmuiden).
Al diezelfde middag een reactie met een uitnodiging om op 26 juli op gesprek te komen! Dat gelukkig kunnen verplaatsen naar 2 augustus vanwege onze vakantie van 18 t/m 31 juli.

Op 2 augustus een fijn en ontspannen gesprek en kennismaking met het bedrijf en bedrijfsleiding. Diezelfde middag moest ik mijn persoonlijkheidsonderzoek toesturen incl. diploma's e.d.

Zaterdagavond 3 augustus een nieuwe uitnodiging voor een gesprek met twee sales medewerkers en die waren ook goed te spreken over mij waardoor ik diezelfde dag een contractvoorstel meekreeg naar huis. Ik kon in principe de volgende dag beginnen...

Die vrijdag daarop het contract voor 6 maanden ondertekend en op maandag 12 augustus had ik weer een fulltime job van 40 uur in de week. Wel een stap terug moeten doen qua salaris, niet belangrijk, maar zeker niet onbelangrijk... :)

Nu alweer in de derde week en het voelt goed en het werk is leuk, de werktijden passen precies in de structuur met het werk van Mirjam (slaapwacht RIBW). Ook weer zo bijzonder!

Allemaal heel bijzonder! God is Trouw!

Daarbij wil ik graag toevoegen dat ik dat ook zeg en geloof als ik nu nog werkloos zou zijn! Hij verandert niet. Onze situatie kan veranderen, maar zijn Trouw niet. In elke situatie is Hij. Hij is erbij! En in mijn situatie heb ik het in vertrouwen bij Hem neergelegd omdat ik weet dat God weet wat het beste voor mij is. Dat betekent niet stil thuis op de bank zitten afwachten wat Hij doet, maar actief bezig zijn onder Zijn Liefdevolle Zegeningen.

Tot zover... :) Zegen!

Geen opmerkingen: