vrijdag 8 augustus 2014

Somalië: ‘Mensen zijn verdoofd’

Afgelopen vrijdag heeft de islamitische terroristische organisatie Al Shabaab een lid van het Somalische parlement gedood. Dit is de vijfde moord op een overheidsfunctionaris in vier maanden tijd. Al Shabaab pleegt regelmatig aanslagen en dwingt een strenge shariawetgeving af in grote delen van het land. De organisatie wil een islamitische staat stichten.

“Elke dag ervaren we afschuwelijke dingen. Mensen zijn verdoofd omdat ze dagelijks zien dat mensen worden vermoord”, schreef een christen uit Somalië onlangs. “Ik worstel. Het lijkt alsof ik leef in een hel op aarde, daarom heb ik uw gebed nodig. Ik zou willen dat ik gewoon in een kerk kon staan en het kon uitroepen in de naam van de Here Jezus Christus.”

Geloven in Jezus Christus is levensgevaarlijk in Somalië, het land staat op plek 2 van de Ranglijst Christenvervolging. Het aantal christenen in het land wordt geschat op ‘honderden’, waarschijnlijk minder dan op zondag in een gemiddelde Nederlandse kerk zitten.

• Bid om bemoediging en kracht voor de christen die worstelt met de dagelijkse realiteit van het leven in Somalië.
• Bid voor de kleine kwetsbare kerk. Dat de christenen vasthouden aan het geloof in Jezus Christus en dat het evangelie meer mensen bereikt.
• Bid dat Al Shabaab leden tot inkeer komen; dat ze inzien hoeveel ellende ze veroorzaken en hiermee stoppen.

PS. Aanstaande zondag 10 augustus organiseert Open Doors een gebedsbijeenkomst voor Irak. De situatie is kritiek en als christenen willen we doen wat we kunnen: bidden. Bidt u mee?
 

Bron: www.opendoors.nl

Geen opmerkingen: