vrijdag 19 december 2008

De doop van Jezus in de Jordaan (1)

Al een jaar of twee verdiep ik mij in de betekenis van de doop van Jezus in de Jordaan. Het valt mij op dat er weinig over wordt gesproken en geschreven. Althans over hoe het werkelijk is...
Maar ja, hoe is het nu werkelijk? Wat is werkelijk de betekenis van de doop van Jezus geweest en waarom heeft Johannes de Doper hem gedoopt?
Er is wel leesvoer. Bij mij is het begonnen na het lezen van een boek getiteld "Bent u werkelijk wedergeboren uit het water en de Geest?". Ben je geïnteresseerd? Klik op de titel en bestel het boek, het wordt gratis verstuurd!
In een aantal blogs wil ik graag het een en ander met jullie delen over de betekenis van de doop van onze Heiland Jezus Christus.

In de Bijbel lezen we:
In die tijd kwam Jezus vanuit Nazareth, dat in Galilea ligt, naar de Jordaan om zich door Johannes te laten dopen. Op het moment dat hij uit het water omhoogkwam, zag hij de hemel openscheuren en de Geest als een duif op zich neerdalen, en er klonk een stem uit de hemel: ‘Jij bent mijn geliefde Zoon, in jou vind ik vreugde.’ – Marc. 1:9-11

Waarom had God nu vreugde in Zijn geliefde Zoon?
Wordt vervolgd...

Gods zegen!

Geen opmerkingen: