zaterdag 20 december 2008

Bijbel openslaan

Vandaag deed ik het weer. Na een moeilijke periode met zondebesef wist ik niet meer hoe ik hiermee verder kon gaan. Ik had hulp nodig, Echte hulp. Mijn Vader moet me helpen want ik kan het niet alleen.
Elke ochtend probeer ik 'stille tijd' te houden. Wat lezen uit de Bijbel, bidden, enz. En soms ook gewoon stil zijn. Het lijkt erop dat hoe leuker ik het vind hoe moeilijker het wordt om het vol te houden. Strijden heet dat...
Maar goed, vandaag deed ik 'het' dus weer. Wat? De Bijbel openslaan en vragen naar een woord/teken van God. Ik deed de Bijbel open en hij ging open daar waar al een bladwijzer in zat. Mijn gedachte was gelijk van "O, zal wel niks staan want de Bijbel gaat niet open op een onbekende plek, maar daar waar de bladwijzer zit.".
Vervolgens gingen mijn(?) gedachten en blik naar deze tekst in Rom.13:11-13...
11 U kent de huidige tijd: het moment is gekomen waarop u uit de slaap moet ontwaken, want de redding is ons meer nabij dan toen we tot geloof kwamen. 12 De nacht loopt ten einde, de dag nadert al. Laten we ons daarom ontdoen van de praktijken van de duisternis en ons omgorden met de wapens van het licht. 13 Laten we daarom zo eerzaam leven als past bij de dag en ons onthouden van bras- en slemppartijen, ontucht en losbandigheid, tweespalt en jaloezie. 14 Omkleed u met de Heer Jezus Christus en geef niet toe aan uw eigen wil, die begeerten in u opwekt.

Tja, wat moet de Heer nog meer zeggen? Kan het duidelijker?
Zegen allen!

Geen opmerkingen: