zondag 21 november 2010

Afghanistan: christen dreigt rechtszaak niet te overleven

Een christen uit Afghanistan is opgepakt en door de autoriteiten gedwongen om zijn geloof te verloochenen. Ex-moslim Said Musa moest in juni op televisie zeggen dat hij geen christen meer is en weer moslim is geworden. Said werd enkele weken daarvoor gearresteerd, nadat in een televisie-uitzending gezichten werden getoond van christenen die zich hadden laten dopen of waren samengekomen voor een dienst.

Said kwam acht jaar geleden tot geloof. Hij heeft het er erg moeilijk mee dat hij heeft gezegd geen christen meer te zijn. “Ik erken mijn zonde voor Jezus Christus. Ik bid, God, dat U mij niet verstoot, want ik ben een zwak en zondig man.” In de gevangenis komt Said nu wel openlijk uit voor zijn geloof. Hij wordt daarom mishandeld en misbruikt door zijn medegevangenen. In een brief schrijft hij: “Ik zit in een afschuwelijke situatie in de gevangenis. Ik ben als schaap alleen, tussen 400 wolven. Bid alstublieft voor mij, want anders overleef ik dit niet. Dan vermoorden ze me.”

Vandaag (zondag) begint de rechtszaak tegen Said. Het lijkt erop dat hij geen enkele kans krijgt op een eerlijk proces. De aanklager heeft valse documenten over de zaak ingediend. Ook is Said niet op de hoogte van de officiƫle aanklachten tegen hem en hij krijgt geen hulp van een advocaat.

  • Bid dat de rechtszaak eerlijk zal verlopen en dat God Said bijstaat.
  • Bid voor de vrouw en zes kinderen van Said.
  • Bid om bescherming voor Said en om standvastigheid in zijn geloof.

Bronnen:
Opendoors
AsiaNews.it

Geen opmerkingen: