donderdag 19 mei 2011

Nigeria: Voorganger James verliest vrouw en drie kinderen door geweld

Het dorpje Kurum in Nigeria is in rouw. Zestien christenen, waaronder twaalf kinderen, kwamen twee weken geleden om het leven bij een aanval door moslimextremisten. Vijf christenen raakten hierbij gewond.  Voorganger James Musa Rike verloor zijn vrouw en drie kinderen.

Nigeria-gezin-vermoordJames vertelt: “De aanvallers probeerden ons huis binnen te dringen. Daarom opende ik de achterdeur en probeerden we te vluchten. Maar ze schoten mijn vrouw Dune en mijn kinderen Faith en Fyali gelijk dood.” James hield de hand van Dune vast terwijl ze stierf. “Verderop hoorde ik mijn 13-jarige dochter Sum schreeuwen om hulp. Het lukte me bij haar te komen en ik bad voor haar toen ook zij overleed in mijn armen”, vertelt James. Eén  andere dochter en zoon van Dune en James overleefden het geweld.

De gewelddadige confrontatie tussen moslims en christenen laaide begin april opnieuw op nadat de christelijke Jonathan Goodluck verkozen werd tot president. Sindsdien zijn meer dan honderd christenen om het leven gekomen.

  • Bid dat James kracht krijgt van God om het verlies van zijn vrouw Dune en zijn kinderen Faith, Sum en Fyali te verwerken. Bid dat zijn kinderen die het geweld wel overleefden ook getroost worden in hun verdriet.
  • Bid dat de andere inwoners van het dorp Kurum waarvan geliefden bij het geweld zijn omgekomen, getroost worden door God. Bid ook dat zij in staat zijn de aanvallers te vergeven.
  • Wilt u ook bidden dat het geweld tussen moslims en christenen stopt? Wilt u bidden dat de nieuwe president Jonathan Goodluck in staat is vrede te brengen tussen beide bevolkingsgroepen.

Bron: www.opendoors.nl

Geen opmerkingen: